söndag 23 maj 2010

Vilodag

Så var det söndag igen, en dag helt utan planer, en dag som enligt gammal sed skall tillägnas vila, en dag som i modern tid ägnas åt allt annat än just vila.
Jag har inget emot det alls, så fort jag kan ägnar jag mig åt allt annat än vila på söndagar, dock inte denna söndag, kan inte ens idka småpyssel pga barometerlederna.
Skägget och hans söta Blomma var på besök, och de undrade om jag hade skavsår, och svaret "Ja, i lederna" och uppvisning av kroppsdelarna gjorde att vi konkluderade att mina leder är levande barometrar.
Skägget och Blomma är otroligt söta och omtänksamma människor för övrigt.

Mina projekt ligger på hyllan idag och väntar på en ledig stund utan smärtor.
Kom dessutom på lite fler projekt, men jag väntar med att plantera om monsteran. Den är stor nu. Riktigt stor.

Ska jag våga mig på att sy eller kommer boxhandskarna stoppa mig. Lika bra att låta bli för att slippa besvikelsen när det inte går.

Älskade Herr Myrkheimr tar under tiden hand om mig. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar