lördag 8 maj 2010

Magi

Äntligen hemma tillsammans med Herr Myrkheimr i den Magiska Tårtan!
Lyckan var total när vi sågs igår, hos goda vänner på en jättetrevlig fest.
Presenten satt precis där den skulle :)
Morgonen har gått i underbart söndagstempo, med godfrukost, slötempo och slösurf.
ÄNTLIGEN!
Närheten jag saknat så mycket, myset och magin, med vackra Herr Myrkheimr!

Kom för övrigt på att jag nog startat turistsäsongen i Visby, kommer nog bli ihågkommen på finaste GAD som galna damen som ville ha en stenbit, en bit gotländsk kalksten.
Såg underbara ljusstakar på Munkkällaren, en bit kalksten, med en gjutjärnshållare nedstucken i.
Efter att ha besökt alla designaffärer och turistfällebutiker i Visby, utan att hitta dem, tror jag att jag genom min förklaring, och:
"hinner inte till stenhuggeriet, flyger snart, och vill ha, betalar gärna för displaysten" så fick jag till slut en stenbit. De såg både skeptiska och glada ut när jag tackade dem.
Undrar om jag blev 2010 års turistsäsonginledarorginal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar