lördag 15 maj 2010

Balkong med mera

Fotade denna underbara magnolia igår

Underbart vacker buske.
Önskar jag kunde ha plats för en någonstans.
Planen är att det ska finnas plats för en, förutsättningarna just nu är dock lite sisådär.
Vi väntar och ser tiden an.


Balkongen
Japp, den blev lite mer belamrad med grönska idag, och fönstren tömdes.
Den utarmade plantskolejorden verkade mer menlig för fröerna jag sått än givande, så bryskt tog jag beslutet att tömma mina fönsterodlade småplantor ner i lite större utrymmen.

Mysig var det när allt var klart att ta sig en nykokt, nyrostad och nymald kopp kokkaffe och en välbehövlig, välförtjänt cigg tillsammans med älskade Herr Myrkheimr som tog sig en liten folkis.


Nu testar jag mitt solfilter och vårt trådlösa nätverk.
Går lite sisådär.
Plötsligt är datorn apseg. Det kan iofs bero på att bilderna är tunga, så det är sidan som är seg.

Känner att den önskade markisen är ett projekt som kommer att bli utfört denna sommar, samt en liten ihopsnickrad sittdyna till kistan i hörnet.


Nej, nu ska här intas energi strax, på balkongen månne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar