lördag 29 maj 2010

Lördag

Började dagen så tidigt att jag inte minns när vi gick upp.
Åt efter några timmar en mycket mysig brakfrukost, det vet jag i alla fall. Att den sen avslutades med en stordisk, storhandling och pantning och tvättstuga mellan varven, är lite som i ett töcken.
Mitt i alltihop ringde Den Långes mor och tackade för morsdags-blommorna, en bukett och två små fyrkantiga krukor med rosor. Skönt att göra nån så glad med så lite.

Fotboll
Ska på matchen i eftermiddag, vet inte ens vilka vi möter. Det jag vet är åtminstone att klubben är i kris, och jag på nåt mer vis än säsongskortet och medlemskortet måste komma på nåt sätt att stödja fotbollssektionen.
Kan vi ge bort Shaaban utan att det kostar oss nåt, tro?
Vädret gör ju sitt till för att man inte ska bli alltför sugen att gå. Regn och sol om vartannat, svettas eller frysa är frågan.

Jag far i alla fall dit, sen blir det nånstans i Magiska Tårtans omnejd jag kommer härbärgera mig, tillsammans med herr Myrkheimr.
Ser fram emot det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar