söndag 16 maj 2010

FödelsedagsDJ

Såna gig är alltid svåra, men gårdagens var ett av det bättre, då större delen av publiken faktiskt gillade allt vi spelade, jag och han Robban. sVi spelade ganska tungt och svårt, uppblandat med en del lättare.
Mycket tevlig kväll!
Herr Myrkheimr var som vanligtr alldeles underbar.
Födelsedagsbarnet blev mycket glad när jag spelade en låt från hans förra bands första skiva.
Många gäster lärde sig igår också att man verkligen kan dansa, skratta och vara glad till svart- och dömetall. Manowardansen blev visst succé. Mycket dansvänlig orkester, de där Männowår.

Andra gig kan vara lite svårare, då publiken med metal menar Aerosmith, Birthday Massacre och liknande.
Jag kan inte banditpop! Jag kan inte rockklassiker heller!
Orsaken är nog för att jag helt enkelt har lyssnat på radioskvalsmusiken, och inte heller gillar skiten de spelar där.
Även om jag har en del hårda rockskivor från 80, så får jag ändå problem när jag spelar, eftersom jag plockar ut de bra låtarna, inte radiohitsen. Så sa en van AnchorDJ iallafall. Cred samtidigt som det gör det svårt för mig att stå för det jag spelar om jag ska tvingas agera blandskiva.
Jaja, jag kan ju plocka ut hitsen med, men det blir dyrt att hyra mig som jukebox. Mycket dyrt. Men det kan ju också vara kul. Kanske?
Får prova nån dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar