torsdag 13 maj 2010

Shopping

Idag var jag lite som en tjej, jag shoppade kläder, och inte vilka kläder som helst, utan tjejkläder.
Jajjemän, där finns både brodyr, nån volang och puttinutt.
Uppenbarligen har Indiska gjort nån H&M-variant, och låtit en designer göra en kollektion, i detta fall Jade Jagger. Jag föll för en del av det som presenterades.

Själva shoppingen gick asfort, plockade på mig fem plagg, köpte sex plagg, och gick därifrån en kvart senare som en fattigare, men lyckligare människa.


Såg även en tallrik i skylten som jag bara måste ha, gick in, lämnade mitt visitkort, och hämtade den efter arbetsdagen.

Drog så hem till älskade Herr Myrkheimr, provade de nya plaggen återigen.
En uppsättning var jag lite tveksam till redan i butiken, de var lite väl söta och volangiga, och älskling uttryckte det så fint:
"Det är inte riktigt din stil, du ser ut som en förrymd cirkusbjörn".
Jag håller med. Lite väl sött och mulligt och volangigt var det. De kommer med omedelbums verkan återbördas butiken.

De andra uppsättningarna föll honom mer på läppen, lite utanför min vanliga uppenbarelse med bandtröja och jeans, ganska oputtinuttig mao. Dock kommer jag att behålla dem och använda dem. Så det så!

2 kommentarer:

  1. "Det är inte riktigt din stil, du ser ut som en förrymd cirkusbjörn"
    Hahaha, klockrent. Finns det bildbevis?

    SvaraRadera
  2. Hehe, nej. Absolut inte. Nej. Bara på en stackars näthinna. Älskling vet hur man uttrycker sig.

    SvaraRadera