måndag 31 januari 2011

Satanica och veckan innan

Hela veckan efter Oslo har varit ganska produktiv här hemma och på jobbet.

Jobbet
Fick en del saker gjorda som det inte riktigt varit tid för på grund av annat som varit högre prioritet på, mycket positivt att få strukturera och göra klart gammalt som ligger i bakhuvudet hela tiden, sådant som borde göras men inte hunnits med.

Hemlängtan
Som vanligt, efter en vistelse "hemma i Oslo" får jag sjuk hemlängtan, inte lika illa som den brukar vara efter det här besöket eftersom vi ska tillbaka snart igen, men ändå, det är ett ställe jag rotat mig i och har en av mina bästa väninnor där. Gläder mig till nästa besök.

Datorköp 
En liten laptop har jag köpt, en liten Lenovo Ideapad U160, 4G i minne 500 G hd. Visst, jag borde köpt en Mac, men det blir nästa köp. Detta är min första dator jag köpt privat, utan att köpa via jobb, sen jag köpte en Amiga. En liten extern cd-/dvd-brännare köpte jag till också. Mycket nöjd.

Födelsedagskalas
På HardRock Café firade vi Skógurálfur efter att jag köpt min lilla nya kompis, det var en bra kväll med bra mat och fina vänner närvarande. Målerskan, Barbasköns föräldrar, Skógurálfurs söner med flickvänner, den ena hade jag inte sett sen han var en meter lång. Jag hade jättetrevligt, tycker så bra om Skógurálfur.

Pyssel
Vet jag väl inte om jag kan kalla det, mer än att jag tillbringade en kväll med fix med nya lappisen. Älskade herr Myrkheimr satte upp hyllor, planerade och funderade över Snickerboa. Lite plock med annat än datorn blev det väl också, igår sydde jag till exempel en patch på lappisväskan och lagade en tröja. Lite plock har det väl varit, men inget nämnvärt.

Födelsedagskalas igen
På fredagen var vi på ett födelsedagskalas där vi träffade våra trevliga tyska vänner Tysk1 och Tysk2, Ryskan, Anusjka, Taxi, Kioskface och många andra. Hade en strålande kväll nästan hela kvällen.

Födelsedagsfest tre
Var på snabbvisit på födelsedagen för fina Josabeth en snabb sväng innan vi for till KGB. Trevligt.

Satanica
Succé.
Kioskface har öppnat en ny klubb, en klubb med inriktning på lite smalare (?) musik, om man med det menar musik som inte spelas på Bandit, Rockklassiker och de andra Guns'n'Roses/InFlames-ställena i stan.
Bra band.Bra kväll. Bra ställe.
El Camino var riktigt trevliga att höra live. Min bästa vän var där med sin nya kärlek, och många andra fina.
Jag är glad för Kioskface' och Stockholms livescens skull. KGB har världens bästa personal.


Livet är fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar