lördag 5 februari 2011

Testar tester

Snarare tre tester har det varit, testat mig själv har jag gjort, omedvetet, men uppenbarligen med avsikt att se orsak och verkan.

Speltest
Funderade på varför jag slutat spela datorspel, tycker egentligen de är tråkiga och tidsödande har jag intalat mig själv, körde en test på en och en halv vecka, och märkte att jag blev sur, grinig och nyckfull, mådde mycket bättre när jag slutade. Kunde inte sluta efter några omgångar heller, utan fortsatte tills jag somnade med näsan i tangentbordet. Tydligen märkte älskade Herr Myrkheimr detta redan efter ett par dagar.
Så, nu är det slut med datorspelande.

Tidstest
En kollega kom till mig och berättade att hennes arbetsdag funkat så mycket bättre efter några små tips jag delat efter en tidsplaneringskurs jag gick. Började testa dessa små tips själv, och har fått arbetsdagarna flyta fint och strukturerat. Ska prova sätta ihop ett litet kompendium och en intensivkurs för övriga intresserade kollegor när tid finnes. Har ett mycket roligt uppdrag för tillfället som gör att jag ler hela tiden.

Välbefinnandetest
Jag stal egentligen detta helt skamlöst från en fin Dam. Har sedan början på året startat dagarna med två tända ljus för att ackompanjera frukost och morgonbestyr. Har även småmediterat och andats djupt, bara för att få en skön start på dagen. Det har hjälpt enormt mycket. Är mer harmonisk innan jag ger mig in i getingboet än tidigare.

Förenklingstest
Jag försöker också hela tiden förenkla mitt liv för att få tid att leva, vilket funkar. Skala bort dåliga energier, och ta till vara på de bra. Ta bort onödiga aktiviteter och sysslor och njuta ögonblicken och de små glädjeämnena i livet.

Slutsats
Det funkar. Jag mår uppenbarligen bra. Att jag har världens bästa make och fina vänner därtill gör det än bättre.


Livet är fint

1 kommentar: