söndag 16 januari 2011

Slöhelg

Det har inte varit så mycket uteaktiviteter, mer än ytterst tråkiga tvättstugepromenader och balkongskottning, samt veckodisk - inomhus då, självklart.

Essen machen
Ägnade lite tid åt matlagningen igår, och gjorde min första sojafärssås på enkla basvaror som fryst sojafärs, gul lök, morot, gul paprika, kryddor och mandelgrädde. Till det åt jag farfalle.
Mycket gott.

Ordnung musst sein
Dagens stora grej var sorterandet av en av småklädslådorna i klädkammarbyrån. Har investerat i några såna klädförvaringssorteringsinsatser för garderober och byråer från IKEA:


Jag är mycket nöjd med resultatet!
Det är något som legat och pyrt i bakhuvudet länge - det är lättare att hitta med lite ordning!


Deutsch
Den senaste veckan har jag funderat lite på att ta en kurs i tyska, bara för att ge min tyska lite liv igen, och denna gång lära mig businesstyska.
Hittade en kurs på folkuniversitetet som verkade intressant, kollade in den, men har lite svårt att välja, de har tre nivåer, och min tyska är lite sporadisk, den är klockren läsmässigt, men behöver tränas konversationsmässigt. Affärstyska


Magi
Snart kommer älskade Herr Myrkheimr hem och höjer maginivån här i den Magiska Tårtan.
Han är mycket efterlängtad, och vi kommer äta en mysig söndagsmiddag.


Ordning och reda ger löning på fredag?

2 kommentarer:

  1. Förvaring är något jag också måste ta itu med. Suck.

    Det är alltid vettigt att hoppa på någon kurs och vidareutbilda sig lite, om man känner att man har tid och ork med det.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror det, men det är nivån på tyskan jag är lite osäker på.
    Förvaring finns mycket bra - både små- och större - till bra pris på Myrornas, Stadsmissionen, IKEA, Jysk, Rusta, Jula mm
    Om färgen är fel, kan man alltid måla :)

    SvaraRadera