måndag 3 januari 2011

Avslutningen av 2010

Den blev fin
Jobbade till fem på torsdagen, en alldeles perfekt arbetsdag, med ganska skönt tempo, sådäralldelesmellandagslagomlunktempo.
På lunchen tog jag och Den Långe en kaffe och en snabb titt på Mio, där jag såg en lampa jag inbillat mig att vi behöver till Tårtan, men vid närmare eftertanke behövde vi den inte då stilen var alldeles fel.

Efter jobbet gick jag ända in till stan från Gamla Stan, smet förbi Cervera i korsningen Kungsgatan/Sveavägen där jag tänkt köpa en nyårspresent till älskade Herr Myrkheimr, men det jag tänkt köpa var slut (presenten köpte jag i Farsta, tidigare ombloggat), för att så trava ner till
Monks Café på Sveavägen.

Där hade Herr Myrkheimr suttit ett tag med Likrullaren, Vain och Karlstad, alla goa, söta och glada. Stället är mycket mysigt, men de serverar ju för bövelen inte kaffe, inte heller annat alkoholfritt än pistoldrycker. Det är en stor skam! Inte alla kan dricka de där lågalkoholalternativen som oftast smakar skit, dessutom. Nästa gång ska jag ringa och kräva att de laddar bryggaren!
Nåväl, kvällen var rolig, lugn och mycket trivsam, vi avslutade rätt tidigt, och for hem, jag behövde verkligen kolla av jobbmail och annat.

Nyårsafton
Planerna var, sen jag fick jouren, att stanna hemma och ta det lugnt. Mycket skönt att kunna skylla på jobb för att slippa hets att vara partyprisse. Herr Myrkheimr bestämde sig för att stanna hemma och mysa med mig, med en eventuell paus för att någon timme fara med Skägget och Blomma till Spånga på galej nån timme, och isåfall ta med sig Målerskan. Dock ändrades de planerna då härliga Vain och Karlstad blev inbjudna till oss på en lugn nyår.

Så kom Målerskan efter hon målat av sig lite, vi serverade nån slags pasta med nötytterfilépastasås och till mig nån slags quornfilépastasås. Mycket gott!
Det var så länge sen Målerskan var med, men när hon kom var det som igår. Två söta gåvor fick vi också, Myrke och Heimra. Underbart söta! De ska flankera Odjuret Från Hall.

Kvällen fortsatte vara mysig, jag hade skottat bort den mesta av snön från balkongen så vi alla skulle få plats vid tolvslaget. Vain och Karlstad förärade tårtan ett besök, vi pratade och hade det trevligt hela kvällen, festivalsommarplaner dryftades under genomlyssning av Motörhead och Impaled Nazarene. Vid tolvslaget rymdes vi alla på balkongen och beundrade fyrverkerierna som faktiskt syntes bra mot den beigevioletta himlen.
Tolvslaget pussades självklart in med Älskade Herr Myrkheimr.



Mycket angenäm avslutning av året och början av det nya!

2 kommentarer: