lördag 8 januari 2011

Skulle sy lite

men det gick visst inte så bra.
Eller, alltså, jag var tvungen att komma in i min lilla syhörna först. Problemet var att det låg projekt både här och där och lite överallt i just syhörnan.
Den belamrades även med saker som antingen skulle ner i förrådet eller inte vara där.
För att nå symaskinen måste jag helt enkelt fixa hörnan.
Att organisera den på riktigt är nåt jag haft planer om bra länge, men aldrig fått fingret ur, och det är förmodligen därför projekten har lagts på hög, i väntan på att det skulle bli en OK arbetsplats.

Nåväl, jag skred till verket eftersom jag fått för mig att jag absolut måste sy om en tröja idag.

Det blev riktigt mysigt och bra till slut, och tog inte så vansinnigt lång tid, och nu vet jag på ett ungefär vad jag har där. Kastade också en massa skräp som jag inte har en aning om varför det låg där.
Hittade textilfärg, nåt som jag tänker roa mig med på nån tröja i framtiden.
En liten sortimentlåda ska upp på väggen så småningom.

När jag väl var klar med allt, trädde jag maskinen för att kunna sy om den tilltänkta tröjan.
Svart tråd såklart, eftersom jag sällan har något i vitt, självklart var tröjan vit som jag haft i åtanke.
Fan.
Får sy en annan dag.


En kopp kaffe för att bota tankspriddheten är nästa mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar