fredag 31 december 2010

Shopping så här i sista brinnande minuten

Ja, jo, jag gillar varken shopping eller folkmassor i rea-modus, så jag jobbade med mina fobier och tog mig till tre olika anhalter för att faktiskt inköpa lite nyttigheter och onyttigheter.

Började veckan med lite nyttigheter
Jag hade ju helt missat att Motörhead faktiskt släppte sin skiva i början av december, och gick i villfarelsen att de skulle släppa den den 25 Januari nästa år.
Att jag dessutom harmat över att alla tycktes ha hört skivan, antingen nedladdat eller på Spotify utom jag, störde mig en del också. Dels för att jag inte riktigt fattar Spotify ännu, dels för att jag tycker man ska köpa skivorna.
Tji fick jag! Den fanns ju till salu!
Iallafall blev det Motörhead, TriptykonEPn och senaste Impaled Nazarene. Jäklar vad jag ser fram emot att höra dem!
Så till det mindre nyttiga
Ja, så var det dags för ett besök i Helvetet, eller jag menar Farsta Centrum!
Usch så hetsiga folk är!
Jag ville ju köpa en present till min älskade make, så det var bara att ta tjuren vid hornen.
Det var något jag funderat länge på att köpa till honom.
Herr Hattskalle skulle få två upplysta kompisar.
Ett järn till älsklingen
Han behövde en gjutjärnsstekpanna också, beslutade jag, eftersom det ger så mycket bättre stekyta och smak, att man dessutom får lite järn i sig gör ju inget.
Eller menade jag ett jarn?
I bakgrunden på bilden ser man min livräddare, Fina Pannan, Design av nån slags prins Sigvard Bernadotte.
Min present till mig blev
en väska, en liten, praktisk, lite elegantare väska att ha vid "bättre" tillfällen. Detta för att  jag stod ut med de hysteriska FarstaCentrum-individerna.
Indiska hittade jag detta alternativ till mina vanliga patchväskor. Fin va?
Fick även en present av världens bästa make, som visar att han är rädd om mig och vill att jag ska skina i mörkret

2 kommentarer: