söndag 21 november 2010

Så ska en slipsten dras

Eller, ja, här har slipats idag.
Jag fick spel på glasskivan på bordet tidigare i veckan och föreslog för älskade herr Myrkheimr att vi skulle fixa bordsskivan. Idag tog han upp skivan, och vi började tillsammans med första grovslipningen eftersom vi måste få bort gammal linolja innan betsning.
Andra slipningen tog jag själv, eftersom herrn skulle på hockey, och snart är det dags för två finare slipningar, med finare papper och självklart för hand.
Skivan ska bli len och fin innan det blir dags för betsning.

Hinner jag ett lager bets ikväll månne?

Projekt och gamla planer börjar jobbas på mer och mer.
Byrålådessorteringar är på gång, och snart en ny klädrensning med kläder till Stadsmissionen.

Tankarna vandrade lite tidigare idag, jag blev sorgsen, tom och tung. Känslorna vällde över mig och jag insåg att denna vinter med alla högtider kommer bli väldigt tung. Förra året var mer bortdomnat och dvalliknande känslomässigt. I år går det mer upp för mig. Förr-förra veckans farsdagshets och annalkande julehets. Det gör ont, och jag får ingen luft. Det är tomt och tungt.
Jag är glad jag har Herr Myrkheimr, mina nära och mina Vänner, livet och hälsan.
Det gör det lite lättare.

Nej, nu blir det återgång till lite kroppsarbete och matlagning tillsammans.
Det är gott med lite kreativt kroppsarbete, man tänker så bra.


Måste få bort mörkret i min själ.

2 kommentarer:

  1. Jag finns här också, även om jag isolerar mig fysiskt. (Jag fungerar lite som ett hologram.)
    Varm bamsekram!

    SvaraRadera