måndag 22 november 2010

Mat och måla

Två saker som kräver inspiration.
Hade så mycket inspiration idag när jag kom hem att jag blev helt slut så älskade Herr Myrkheimr serverade mig en kopp kaffe, så orken kom tillbaka.

Mat
Hemgjord vegopytt blev det. Inte helt vegan men nästan, om man tar bort quornbitarna blir det helt vegan. Potatis kokades och tärnades, en lök skivades, ett par sojakorvar, lite wokgrönsaker, champinjoner och broccoli samt en gnutta majs stektes ihop, med lite kantarellfond, salt och peppar.
Som smörjmedel användes Milda Culinesse som är helt vegan.
Mycket lyckat.

Herrn gjorde en köttvariant med lövbiff och kryddkorv, förutom potatis och lök.
Han blev också nöjd.

Måla
Efter dessa massiva måltider - faktiskt räcker det till ytterligare en måltid var - försöker jag hitta ork och inspiration att dra första varvet bets på en bordsskiva. Ska jag orka?
Jag borde, vill och kan nog göra det ikväll. Lite mål-tid borde jag nog ge mig.

Hmm, väntar lite till och ser om tillräckligt med inspiration ramlar på mig.


Varför göra nåt idag som kan skjutas upp till morgondagen?

2 kommentarer: