lördag 27 november 2010

Julshoppingtest

Jag behövde nån kräm från apoteket, och vi hade en relativt lugn eftermiddag på jobbet, så jag tog en friskvårdstimme för att göra lite inköp och samtidigt testa hur jag skulle stå ut i butiker i Gamla Stan en lönefredag före jul. Självklart fegade jag och travade iväg strax innan fyra för att slippa värsta trängseln.
Att trava upp till apoteket tog inte längre tid än vanligt, det är alltid mycket folk i Gamla Stan, varför skulle det vara annorlunda nu?
Det gick bra, och jag hittade det jag skulle ha och köpte dessutom ett kit med handkräm, nagelbandsolja och nagelfil i en liten necessär att ha på jobbet.
Nöjd travade jag tillbaka mot jobbet, och gick inte in på SciFi-bokhandeln eftersom där var för mycket folk, gled in på Indiska istället för att köpa tofflor att ha hemma, eftersom de nuvarande börjar bli för trasiga för att lappa med silvertape.

Det blev inga tofflor, julmusiken där inne gjorde att pulsen ökade, jag rymde ner i möbelkällaren och andades lite, travade snabbt upp på övervåningen och fick nån slags bläcka, och kommer ut från butiken med fyra ljus.

Plockade upp den och ställde dem på bordet, visste inte riktigt om jag tyckte de var tacky eller inte, men med två snöbollsljus från Sia blev det rätt bra. Sött liksom.
Viktigast vad att älskade herr Myrkheimr gillade dem, och det gjorde han. Att svampljusen liknar ett barn som somnat vid matbordet efter några timmars brinnande gör inte så mycket, det är charmigt.



Levande ljus ger värme, trivsel och glädje och motar stress

2 kommentarer:

  1. Haha, jag läste: "Att svampljusen liknar ett barn som smält vid matbordet efter några timmars brinnande gör inte så mycket, det är charmigt."

    SvaraRadera
  2. Felläsningar är så bra ibland :)

    SvaraRadera