onsdag 30 juni 2010

Jordgubbstjuvar!
Skrivklåda, kioskhäng, matförgiftning och shopping

Skrivklåda
Tydligen lider jag av nån slags skrivklåda idag, så jag har delat upp inläggen för att de inte ska bli kilometerlånga och för att de som inte vill läsa om fotboll, ska slippa läsa om det.

Jordgubbstjuvar!
Det är ett faktum, jag har jordgubbstjuvar.

Såg fram emot att äta en gubbe som mognat både länge och väl, och möttes av denna:
Nu blir de inburadeså de får frodas i lugn och ro



Rosorna



Närbilder





Shopping och matförgiftning

Lite för spännande blir det ibland efter man ätit mat.
Hade haft majs i kylen för länge och drabbades av matförgiftning. Jättekul. Inte. Hela första semesterdagen gick åt att ockupera wc.
Herr Myrkheimr var underbar och tog hand om mig.
Igår var det över. Tror jag botade det heöla med en balja kaffe. Eller så sköljdes bakterierna bort, så jag kunde få i mig lite vitt bröd framåt kvällen.
Tisdagmorgon inmundigades försiktigt en liten tallrik gröt och kaffe, för att så fara in till stan, denna årets varmaste dag.
Herr Myrkheimr ville shoppa!

Shopping blev det, först en liten blåbärssoppa, så ett besök till Folckers på Mariatorget för inköp av gardinattiraljer.
Herr tofsaffärssinnehavare var mycket bestämd på att tygerna skulle tas med för att vi skulle få exakt rätt svart. Jahapp, åter den andra augusti istället då. Mycket bra inställning.

Efter Folckers, tog vi en promenad till Blue Fox, där ett patronbälte införskaffades och Den Långe anslöt.
Sen blev det dags för jeans.
Ojoj, morgonen började med att jag provade ett par mörkblå hemma som "sitter asbra bak, men krockkudden fram kanske inte är så hot". Enig. Träna? Eh...
Provade två par jeans av olika storlekar, men värmen gjorde att byxorna liksom inte ville åka upp på benen. Fick köpa två par till mig och ett par till Herr Myrkheimr - hans passade ju omedelbart. Typiskt.

Väl hemma, då jag var lite svalare, satt det mindre paret asbra.

Shoppingen fortsatte och jag köpte en provdocka - äntligen! att ha vid symaskinen. ÄNTLIGEN slipper jag vara en levande voodoodocka!

Den anländer hemmet nästa vecka.

Så uträttade vi lite småärenden, och hamnade tillslut på Mosebacke för lite

Kioskfacehäng
Hanns också med under gårdagen. Att de dövas riksförbund skulle ha konsert gjorde det hela lite besvärligt, då de soundcheckade precis utanför och vi fick flytta oss. Vi började med att vara tre, men när vi drog var vi nog närmare dussinet.
Fantastiskt trevligt.

2 kommentarer:

  1. Vad snopet med jordgubben, men bildserien är obetalbar, haha!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, lite, mina gubbar får det bättre nästa år, sa herr Jordgubbsexpert. En snyggare bur då, och varmt åt fötterna under vinter lär nog hjälpa dem frodas.

    SvaraRadera