torsdag 1 juli 2010

Ginza är inte så smarta

Gjorde en massiv beställning från Ginza på skivor jag sett fram emot att få lyssna på och ha i min hand.
En av skivorna vet jag blir släppt först i augusti. Det är ju lugnt att vänta med den skivan tills dess, självklart. Ginza skickar mail att ordern är leveransklar förutom just den skivan.
Förväntar mig få skivorna i lådan vilken dag som helst.
Mailar och frågar efter tio arbetsdagar vad som hänt, inget svar.
Ringer idag, tolv arbetsdagar senare, och frågar när skivorna kommer.
Svaret:
"När den skivan är släppt"
Är de fullständiga IDIOTER?
Får se om jag får skivorna snart eller i augusti.
Jävelidioter - sa att jag åtminstone borde få frakten gratis - en av orsakerna för internetbeställningar är väl att man ska få varorna så fort som möjligt?
Blir aldrig mer en Ginzabeställning.

Edit:
Det står dessutom på deras hemsida att de skickar ordrar i omgångar om inte delar av ordrarna finns i lager.

4 kommentarer:

  1. Det där måste ju vara en totalt ointresserad sommarjobbare, låter inte direkt professionellt...

    SvaraRadera
  2. Telefonisten skämdes, på riktigt, så det var inte sommarjobbaren.
    Det är visst standard på Ginza och CDon

    SvaraRadera
  3. Har varit med om samma sak, om något är tillfälligt slut på lagret brukar de skicka ut delar av ordern och sen det restnoterade fraktfritt när de väl får in det, men det gäller inte när man förhandsbeställer något som inte är släppt ännu var svaret jag fick, man tycker ju att de borde vara tydliga med det då.

    SvaraRadera
  4. Precis! Det var det jag försökte framföra, vilket telefonissan var enig i.

    SvaraRadera