tisdag 1 juni 2010

Tungtisdag - hur intressant nu en tisdag kan vara?

När vi vaknade imorse insåg jag att detta skulle bli en tung tisdag, åtminstone vad gäller arbetsdagen, och det blev det. Dock kom jag återigen till insikt att inte ta slarv från andra så personligt, utan bara se det som en utmaning, ett litet berg att bestiga, att låta dem själva bevisa för övriga att det faktiskt är de som är grunden till slarvet, och att "min" avdelning gör det bästa möjliga av situationen.
Efter det blev allt tusen gånger lättare.
Koncentrerade mig på de uppgifter som faktiskt är mer verksamhetskritiska och åtgärdbara än andra och det gick som en dans.

Tisdagar är faktiskt tyngsta arbetsdagen under en arbetsvecka om man har ett vanligt nio-till-fem-jobb, när tisdagen är över är det bara onsdag, torsdag och fredag kvar, och när halva onsdagen har gått är det försvinnande kort vecka kvar att jobba.
Hur underbart jobb man än har, kan även det bli lite tungt ibland. Helt enkelt.
Jag trivs med mitt jobb.

Att denna tisdag avslutas med en god middag i sällskap av världens bästa Herr Myrkheimr gör denna tungtisdag till en toppentisdag. 


Sa jag förresten att balkongrosorna knoppas allaredan?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar