lördag 19 juni 2010

Veckan som gått, del Fritid

Fritid

Hade lite nu i veckan.

Lördag
Åkte till Mordor på lördagseftermiddagen och hängav mig åt lite Entombed. Bra gig! Men tidigt.
Där mötte vi en del vänner och bekanta, och vi släpade hem tre av dem på fotboll - de andra skulle på Kiss, bland dem Ume och Ozzy, SötDemonen och Tyke m.fl.
Mycket trevlig eftermiddag på Räven blev det med Taxi och French People.
Vi gick sen hem och stimmade till fotboll och musik. Skitkul var det.

Söndag
Vi mös och firade vår bomullsbröllopsdag alldeles i fred och ro och lugnt och skönt var det.

Måndag - tisdag
Ägnade lite tid en kväll åt att sy ett par av patchspetsarna - de är många - har också kollat vm en del och trivts lite med livet och Herr Myrkheimr här i Tårtan.
Rosorna på balkongen frodas, persiljan har fått spel och försöker ta över balkonglådan och citronbasilikan växer så det knakar.

Onsdag
På onsdagen var det match igen, Bajen mot Ljungskile. 1 - 1 blev det. Bättre än förlust i alla fall.
Fick ett sms från SötDemonen där det sas att vi kunde väl ses innan match. Roligt!
Vi tog en pratfika, ett långt och bra samtal, jag trivs med henne, sen mötte vi upp några fler på Gröne Jägaren, diskuterade musik, fotboll och livet.

Där förärades jag en patch:
Riktigt fin, den kommer pryda sin plats på jackan.
Angående det, kommer jag äntligen kunna köpa på mig Grand Magus-skivorna, nåt jag försökt med i många år.

På plats på SöS, mötte vi än fler fina människor.
Riktigt gott var det att hänga med de underbara människorna. De är så fina, så äkta.
Fick höra en hel del riktigt glada nyheter, Mystikern kommer att gifta sig, några förökar sig, och kärleken verkar froda på de flesta håll och kanter. Underbart!

Hamnade visst i demonias blogg också.
http://demonia.webblogg.se/images/2010/2_93995770.jpg

Torsdag - fredag

God mat har Herr Myrkheimr och jag lagat mycket i det senaste, så även i veckan.
Det är så roligt att laga mat tillsammans, och gott blir det för det mesta. Nu har Herr Myrkheimr också börjat uppskatta de lugna fredagskvällarna hemma, och det blev det även igår, efter en skrattrunda på Räven. Så skönt.

Lördag
Idag blev det shopping i Farsta.
Intensivt med Ume som snurrade runt och letade present, så jag droppade av efter ett tag och gick i min egen värld, köpte lite smink, en penna och en eye-liner, mötte dem senare fullastade med bärs och grejer. Vi tog med oss Ume hem på fotboll och bröllopstittande.
Trevligt.
Vi får se vad kvällen har i sin linda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar