lördag 19 juni 2010

Veckan som gått, del Jobb

Har haft en intensiv och fin vecka. 

Jobbet

Eftersom jag hade jour, en samtalsfri jourvecka som avslutades på tisdagen, men dock jour, och därav var inte helgen riktigt avslappnande, som en helg egentligen bör vara. På grund av det tror jag att arbetsveckan känts lite extra motig och lång, det har till och med varit motigt att ta sig upp ibland för att ta sig till mitt älskade arbete.

Har sällan jobbångest - eller söndagsångest som många kallar det - utom just denna måndag - kunde inte somna.
Obegripligt, jag gillar ju mitt jobb, har bra kolleger som jag trivs med, och roliga arbetsuppgifter, nåt som få verkar ha. Kanske är det diskkriget som fick mig lite skev? Eller de där avspärrningarna, alla turister och annat patrask som vistats i gamla stan nu inför kronprinsessans bröllop?
Nästa mupp som frågar var gamla stan ligger kommer bli dirigerad "gå trehundra meter rakt ut i vattnet, eller gissa". Jag har inte betalt för att vara nån jävla turistguide.

På torsdagsmorgon fick vi besked om att vi skulle hålla en presentation på staffmeeting, vilket var lite plötsligt, överraskande och svårt att förbereda då vår chef var på resa och bara kunde ta förberedelserna på telefon på flygplatsen innan boardning. Mycket intressant upplevelse.
Chefen var för övrigt också tagen på sängen av denna uppgift.
På morgonkulan förberedde vi oss lite, jag renskrev några anteckningar, sen var det bara att hoppa på de vanliga arbetsuppgifterna.

Så plötsligt var det dags.
Mötet.
Presentationen.
Eftersom chefen jobbar på GBGkontoret, fick VD hoppa in och ta vissa delar i presentationen, sånt som kunder, kontrakt och sånt som intresserar honom mer, vi tog de delar som intresserade oss.

Det gick över förväntan. Folk verkade förstå vad vi faktiskt gör, vad vi brottas med och hur vi jobbar, och vilken bredd vi måste ha, och att vi till vissa delar måste bita oss i tungan vid kundkontakter.
Att vi dessutom drar in fett med stålar till firman gör inget heller.
Vi drog ner många skratt och fick en spontan, lång applåd efter presen, och beröm, en på administrativa sa att "jag förstår vad ni gör nu, och hur, trots att jag inte är ett dugg teknisk. Jättebra presentation". VD sa att det var "jättebra presentation".
Vår chef ringde upp efter han pratat med VD, lät nästan som en stolt pappa med gråten i halsen (av stoltness) och sa att vi fått masor av beröm.
Bra avslutning på arbetsveckan!

Pä toppen av kakan, rekryterade jag tre bajenmedlemmar också denna vecka, bl.a. VD, en kollega och en från Kuala Lumpur-kontoret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar