måndag 21 juni 2010

Vilken balja!

Efter att han laddat hela dagen med VM-fotboll, for jag och Kranförarn in till Medis och Debaser för att delta i BajenAid och se matchen mot Syrianska på storbildskärm tillsammans med niohundra andra Bajare - Debaser var slutsålt!
Härligt!
Det betyder lite pengar till fotbollen, ett litet strå till stacken i alla fall!

Personligen har jag rekryterat åtminstone tre medlemmar, en i Kuala Lumpur bland annat, köpt säsongskort och gått på de matcher jag kunnat, köpt lite extra i kiosken och skänkt rätt bra i hinkarna. SMSat raddabajen har jag gjort med. Lotter och tröja blev det igår, och lite i baren. Grön 88 vann tyvärr inte.

Matchen började lagom skräckblandat som vanligt. Ett straffmål efter en timme, Syrianska spelar tufft (fult), men grabbarna svarar.
Så kommer  den. Baljan. Shit, det var snyggt.
Andreas Dahl lägger in en frispark i straffområdet, Linus Hallenius plockar ner den på bröstet, lyfter den över huvudet med högern och klipper in den i mål med vänstern. Helt sjukt, inte en enda gång var den i backen! Så snyggt! Han var tuff, han vågade skjuta, han vågade göra mål!
Målet

En härlig seger, två offsidebortdömda mål, åt båda håll - varav en snygg bicicleta av motståndarna, och festen kunde fortsätta.

Var kvar ett tag - ville ju kolla om jag kunde vinna, vilket jag inte gjorde, och deltog i hyllningarna till Bajen när de kom in på scen och lyssnade på Linus berätta om målet. Ödmjuk kille.
Så var det dags för artisterna, jag såg första två med Weeping Willows - som självklart öppnade med "just idag", som jag självklart sjöng med i. Det lät som bra depp, men jag ville ha glad musik, dock orkade jag ingen hiphop, vilket skulle vara senare under kvällen - Mange Schmidt, Petter mfl, så jag drog hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar