onsdag 30 juni 2010

Midsommar

Vi for ut till Skägg med dam på en klassisk radhusmidsommartillställning med sillunch, kubb, grill och nubbe och allt annat som hör till.
Riktigt trevligt var det förutom myggen (och lite småjoll, men det är bygones).
När övriga intog sina små snapsar smuttade jag på min redbullshot, vid sillunchen åt jag bara pärer och ägg, och grillmiddagen blev marinerade quornfiléer och champinjoner med tofuädelost, stekt och marinerad tofu, sallad och grönsaksspett. Mycket mumsigt.
Kubb var det tredje gången i mitt liv jag spelade. Lite underhållande. Upptäckte att mina drag av ambidextri hade en större dominans åt vänster denna dag, då jag prickade bättre med den handen. Intressant. Ty, jag har alltid trott jag är högerhänt, även om allehanda klubbor alltid hållits goofy. 

Kuriosa: 
Vissa forskningsresultat säger att dyslexi/adhd mm är mer frekvent hos individer med total ambidextri. Personligen har jag tydligen övat upp högerdominansen iom att jag skriver och ritar hyggligt med högerhand.

Midsommardagen tillbringades med att tycka synd om Herr Myrkheimr som drabbats av matförgiftning, orsaken divideras det om. Han rävade som en helan karl.
Stackars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar