lördag 27 november 2010

Urn, Interment, Diabolical och vi

Vi spelade i onsdags på Luciferian Society-giget på SugarBar. Band var Urn, Interment och Diabolical som hade Europaturnépremiär i Stockholm. Förutsättningarna var de sämsta tänkbara: kyla, snö, onsdag och dessutom dagen före löning.
Att vi hade haft en ganska intensiv vecka innan, gjorde att vi var allt annat än utvilade.

Jag drog skivvagnen genom snödrivor, över isiga trappor och trottoarer, trängdes på tunnelbana på morgonkvisten med lasten, och på blåbuss efter jobbet direkt till giget.
Folk är fantamme sjukt korkade, man kan inte flytta sig mer utan att skada andra som också trängs! Inaveln på Stureplan verkar ha slagit hårt åt intelligensen hos vissa.
Det hjälpte mycket att den första jag mötte var IntermentMärta, sen Luciferian Society-mannen och senare kära herr Jonk! Alla tre glada och goa gjorde att mitt förakt för Östermalmspacket försvann i nån slags glömska mycket fort.
Härlig start!

Nåväl, vi skulle ju DJa, jag och älskade Herr Myrkheimr 
Har sagt det förr, och säger det igen, det är fantastiskt roligt att ha en sidekick som kompletterar en så bra, som man kan lita på och som söt och pussbar och dessutom min högst älskade make!
Det var jättekul att spela, arga krögaren var glad, rolig och trevlig, de övriga i personalen med. De gillade att vi skyddade elektroniken med våra väskor - sanningen att säga så rymdes de inte där vi ville ha dem p.g.a. annat krafs.
Vi spelade och fick massor med beröm, både från publik och personal.

Justja, giget började med att de ville ha lugn, klassisk hårdrock under middagstid, valet föll självklart på Unearthly Trance och Neurosis, mycket skön start.

Publiken denna afton var roliga, trevliga, mysiga, med gamla och nya bekantskaper, några kom dit bara för oss, andra för en kombination av oss och banden. För Herr Sjöman och  Kioskface spelade vi självklart välkomstlåtar, önskningar fick vi flera, en del spelades, andra inte. Krögarens glädje visade inga gränser när han överraskades av Hawkwind och Metropolis. Härligt, vet inte vem som var gladast, jag eller han.
Vi fick visst några nya fans också, känns bra.

Banden
Interment
Har aldrig hört Urn, men de var väl OK, snygg merch och logga, men inget jag la på minnet. Duktiga, men tråkiga, kanske för att jag inte hört nåt innan med dem.

Interment
var lysande som vanligt! Mycket imponerande gig, deras framförande var finfint. Klockrent gig.

Avslutande Diabolical var lite som Urn, de var väl OK, men fortfarande tråkiga. Ett band man inte ska se men höra på skiva, tror jag. Fast jag vet inte, har inte pluggat dem, och kommer med största säkerhet inte göra det heller.

Hemresan
Eftersom vi skulle upp tidigt, tog vi taxi hem, jisses det var skönt att äntligen få vila tassarna efter att ha stått en hel kväll, att sen slockna ovaggad på kudden var heller inte illa.


Att kunna glädja andra är mycket tillfredsställande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar