lördag 17 april 2010

Nålar och papper

Av denna enorma kreativitet runt balkongprojektet, startades tydligen andra projekt.

Nålar, trådar och annat
Har börjat nåla upp jackan äntligen, och skall snart ta tag i sömnaden på den.
Det är dock ett par grejer som stör mig, och det blir nog snart ändring på det. Ska bara låta det jäsa lite i mitt medvetande först.
Skall även trava iväg till den där sybutiken på Drottninggatan i stan alla refererar till, när jag börjar prata om sån provdocka med skruvar för att ställa in storleken. Får nog räkna med ett par tusenlappar, men oj vad värt det kommer vara att slippa sticka sig ständigt på nålar när man provar. Det är roligt att sy, och min syhörna är faktiskt användbar, även om där ligger ett hundratal tröjor och väntar på att jobbas på. Lite jeans och andra jackor finns också där. Efter de är fixade, sätter jag igång med riktiga syprojekt, det vet jag. kanske också lite läder- och skinnarbete.

Deklaration och hemmaarkiv
Japp, fick den preliminära och det såg bra ut, lite för bra, antar jag, då det måste räknas på bostadsrättsaffärerna också. Typiskt. Tog tjuren vid hornen och beställde deklarationshjälp för försäljningen av mäklaren, vilket faktiskt ingick i mäklaravgiften, och skall till veckan till själva skatteverket för att få lite hjälp där. Varför inte få den assistans man kan få av experter? Sen kommer jag nog att kunna själv.
Deklarationen skall nog inte inte bli några större problem senare.
Av bara farten Städade jag upp bland ett och ett halvt års viktiga papper och räkningar, nu kommer det gå som en dans att få in allt detta i pärmar och sen i skåpet, där vi kommer att ha kombinerad arbetsplats/barskåp när skivhylldjäveln väl är byggd.
Lite infällda lampor och det blir finfint.

Skivhylldjäveln får ett eget inlägg vid tillfälle.

Nu har det blivit en enklare match att genast ta tag i pappersarbete och annat som ligger och skrotar, av bara farten liksom.
Ordning och reda trivs jag med, tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar