måndag 5 april 2010

Vår?

Hörde alldeles underbara rykten om att all snö var borta och att det var vår på riktigt hemma medan vi var i Oslo och såg snön sakteliga försvinna. När vi for och kom hem i går kväll såg det ut som att ryktena stämde, men det kan ha varit en dröm, eftersom vi var trötta intill medvetslöshet.

Idag, när jag gladeligen kliver upp, utvilad, och ska ta min morgonciggsommåstetillförattkroppenskafungera-cigg, var första tanken "Nej, va fan". Tänkte dock att det måste varit inbillning och fortsatte min - faktiskt - inspirerade tvättsortering. Kliver utanför dörren med tvättsäckarna, och märker att det där kalla vita blöta inte funkar ihop med tofflor. Herr Myrkheimr klev upp i all utmattning och yppade exakt samma ord.

Var ryktena falska, eller har det faktiskt varit vår i Stockholm?

Detta skall dock inte få nedslå mig, utan jag tänker fortsätta med all inspiration jag fick i nabolandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar