lördag 11 december 2010

Utmaning

Blev utmanad av Demonia i inlägget jag länkat till.
Ska göra ett försök:

4 TV-program jag ser på om jag hinner/håller mig vaken/är i närheten av fjernsyn:
- Mythbusters - sköna experiment, sköna personligheter
- Svenska hemligheter - svtplay, bra historiebeskrivningar

- Arga snickaren - exempel på hemmafixarprogram
- Tidsresenärerna

4 saker jag gjort idag (eftersom jag läste utmaningen igår, får det bli gårdagen, idag har jag bara lackat)
- Jobbat på mitt fantastiska jobb
- Träffat kära svärmor, hunden Nisse, Herr Myrkheimrs moster Mia och make Lasse
- Käkat på lokalhaket Mickel Räv med ovanstående
- DJat på Rocks tillsammans med min älskade make, träffade Z på vägen in och Den Bestämda på stället. Mycket roligt! Det var ett tag sen jag träffade Den Bestämda och ännu längre sen Z

4 saker jag längtar efter:
- Älskade Herr Myrkheimr - eftersom han just nu är på match
- Få skivhyllan färdig så vi kan få till det här hemma någon gång, denna veckas snickrande blev visst inställt
- Oslo och M
- Nästa års festivaler och semestrar med min älskade

4 saker på min önskelista:
- Inga fataliteter på ett tag, alltså att folk ska hålla sig vid liv och vara friska, det börjar räcka nu
- Hitta ett hus - ligger långt fram i tiden
- Att fortsätta få trivas med livet
- Att efter vi blivit någorlunda klara här hemma, komma igång och sy lite mer

4 saker att hata - lite svårt då jag inte är så hatisk av mig, mest lite arg ibland, men:
- Falskhet och lögner
- Cancer
- Mjölkintolerans
- Hänsynslöshet och ignorans

Demonias tillägg till listan (tror man får byta hårdrockare mot annat), 4 måsten för en hårdrockare:
- Tillgång till skivaffärer med bra musik och bredd på sortimentet
- Partner som respekterar och förstår ens livstil och val (precis som älskade Herr Myrkheimr)
- Bra livescén - bra klubbar, bra venues, bra festivaler, bra arrangemang
- Bra metalDJs - Vi är få



Så ska jag utmana några, vilket är svårast av allt
(källan till utmaningen är Demonias webblogg: http://demonia.webblogg.se):

Z
Herr Myrkheimr
Sara Fe
Mack

Vi får se vad som sker - om de antar utmaningen eller inte

1 kommentar:

  1. Sådärja, då har jag besvarat fruns utmaning!

    http://sfe-surrealism.blogspot.com/2010/12/utmaning.html

    SvaraRadera