tisdag 21 december 2010

Eindhoven Metal Meeting

En mycket bra festival
Synd bara att vädret precis innan jul är så osäkert, och det är osäkerheten att kunna komma hem på utsatt tid, som det med största sannolikhet blir den sista "vinterfestivalen" på flygreseavstånd för mig, eftersom de inte har erfarenhet av snöröjning och landning i snö, till skillnad mot svenska piloter som faktiskt flyger i vilket väder som helst, enligt hårdrocksfotbollsstewarden på vägen ner.
Denna gång var vi bara tre timmar försenade hem, till skillnad mot 46 timmar senast.


Massa bra människor åkte jag ner med, sötDemonia var med på samma flight och bodde på samma hotell. Kul. vi sågs av och till på festivalen, hon var där med Trident, som gav festivalen en utmärkt avslutning.

Banden då
De som lämnade ett intryck på mig var Saint Vitus, Death Angel, Samael, Graviators och faktiskt Trident.
Thrashfestbanden (Death Angel, Exodus och Kreator) var bättre här än i Stockholm, Mayhem var helt OK, samma med Immortal - känns inte som man måste se dem snart igen, kanske blivit för ofta? Repugnant var bra, men vi hann inte se tillräckligt för att jag ska kunna avgöra hur bra de var
Pestilence var astråkiga, men hade denna gång åtminstone jeans istället för mysbyxor. Det är den förbannade skriksången som gör att det suger numera.
Vi gick efter halva Immortal bara för att se Trident, och det var det värt. De kan bli något mycket bra, om batteristen blir en god del bättre.

Mat
är ju asviktigt för mig, dels för att jag blir gubbgrinig om jag blir hungrig, dels för att jag inte tål något,  och det är svårt att hitta bra mat, men vi hittade Sopranos, mycket bra, och sen åt Herr Myrkheimr och jag en romantisk middag på TerraMia. Rekommenderar restaurangerna till alla som har vägarna förbi Eindhoven.

Även om dessa två middagar var bra, hade jag lite problem, och måste jag gå så går jag, nåt som uppfattades som att jag blir irriterad eller förbannad, vilket är fel.
Måste man alltid berätta om man ska på muggen?


Att komma bort en stund är bra, men inget är så bra som att komma hem igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar