lördag 4 december 2010

Borra och sånt

Jajjemän!
Den här veckan blev det av! Hej och hå, vad glad jag var, hela veckan!
Skuttade runt och var glad hela veckan, förstod som vanligt inte varför jag var så glad och kontaktbar innan kaffet på jobbet, efter torsdagen insåg jag varför, men jag ska väl börja från början.

Rent jobbmässigt avslutades jourveckan och ett möte med nya chefen för vår chef avklarades. Ett bra möte, hon är positiv och inspirerande och gillar Depeche Mode, och som vanligt var det en intensiv arbetsvecka, men positivt intensiv. Shoppade med kollegan som tyckte jag var lite knäpp som inte gillade för söta tofflor, landade en klänning som evt. används på julbordet.

Barbaskön
På onsdagen kom jag äntligen iväg och fick besöka ett vänpar som fick en liten knodd för tio månader sen, nån vecka efter det nedsläppet köpte vi en present till pojken, som jag först nu fick chans att överlämna. Han blev stormförtjust i Barbaskön, och har visst sovit med Barbaskön också. Trevligt barn som klappade mig på håret rätt länge när han väl vågade.
Mycket angenäm kväll, med lite tyskträning.

Äntligen, torsdag!
Som jag har längtat, oj vad jag såg fram emot det, och det var precis lika roligt som jag trodde.
Vi for först till kära svärmor en stund och fixade lite och fick äntligen träffa hunden igen, vilket var roligt och trevligt.
Så ringde det i Herr Myrkheimrs ficka, Snickarn kom och hämtade oss och vi kom iväg till snickeriet.
Jag gick runt där som ett barn i en leksaksaffär och luktade på träet, tittade på verktygen och studsade en del innan vi fick lov att börja.
Oj, vad roligt det var att borra, mäta och samarbeta!
Vi hann med en tredjedel av arbetet med hyllan, men vilket bra samarbete det var, och vilka bra människor de är de där två, älskade Herr Myrkheimr och Snickarn.
Steg två på skivhyllan är avklarat!

Ser så fram emot steg tre som eventuellt inträffar på tisdag. Då är det finliret som börjar, mer borrning och eventuellt monteringstest. Vi får se ur det blir, man ska inte skynda på nåt så viktigt, som att få en specialdesignad hylla gjord.
Stegen som är kvar är med andra ord: mer borrning, monteringstest, lackning, hemfrakt och ihopmontering.
Att vi ska få in alla skivor i hyllan är självklart kvar, men jag tror vi kan börja småsortera skivorna lite nu redan, sen leta pärmar till hemarkivet, fixa bordet till riggen, ställa i ordning arkiv/spritskåpet, byta köksbänk etc, men kanske kanske kan vi ha en ordentlig inflyttningsfest i vår.

Ska även lacka bordsskivan till veckan, så vi får ett snyggare rumsbord.

Snart är Den Magiska Tårtan än mer magisk!


Kroppsarbete är bra för hjärna, själ och kropp

2 kommentarer: