söndag 12 december 2010

Actionfylld vecka eller lite som vanligt?

Ska försöka minnas vad som hänt under förra veckan, minnet är ju kort men bra som sagt, tror det varit rätt lugnt. Förutom att kära Herr Myrkheimr varit ynklig, tror jag vi lyckats klämma in ett julbord, några spelningar och ett gig, samt faktiskt jobba extra förutom vanliga jobbet.

Lördag den fjärde
Vi började dagen med att dra iväg till Långbro Värdshus där vi serverades julbord, vi var där med Herr Myrkheimrs jobb. Mycket trevligt, och mycket bättre mat för mig i år än förra året.
You go, Fredrik Eriksson! Du klarar vegetariskt också!

Sen var vi tvungna att göra en askungen, fast lite tidigare, vi drog in till Göta Källare för att åskåda Katatonia. Mycket bra spelning, de höll på i en timme och trettiofem minuter. De framförde visst en del låtar de inte brukar lira.
Det som ändå var bäst var att få träffa Skógurálfur med son. Det var alltför längesedan! Barbasköns mamma var också där, och hans pappa var på scenen och spelade.
Efter spelningen gick vi till Rocks. Trevligt där med, mycket och bra folk, men till slut kände jag att det var dags att dra, så vi for hem.

Söndag
Söndagen hann knappt börja innan det var dags för mig att jobba på Cirkus. Kalle & Bengan hette showen. Bra show, bra folk att jobba med, hem sent och vips var det måndag.

Måndag och tisdag
Pustade ut på kvällarna efter den intensiva helgen, betsade nog en vända på bordsskivan också, samt laddade för thrashfest.

Onsdag
AW (afterwork), den första på länge på ett irländskt ställe i Gamla Stan, skönt och lagom avstressat, bra uppladdning inför kvällens Thrashfest med Suicidal Angels, Death Angel, Exodus och Kreator.
Eftersom detta var sexårsdagen efter Dimebag Darrels tragiska bortgång, var kvällen en fin hyllning till honom, åtminstone i min värld. Suicidal Angels från Grekland var mycket bra, men bäst denna kväll var Death Angel, även om Exodus och Kreator gjorde bra ifrån sig, somliga säger att Exodus var bäst, men jag har rätt. Som vanligt.
Vi for hem innan Kreator slutade, eftersom vi båda skulle upp tidigt dagen efter och jobba samt att vi ser turnén nästa helg i Eindhoven.

Torsdag
blev en mys- och plockkväll, sånt behövs ibland, och eftersom kära svärmor skulle förbi med glada Nisse och svärmoster med make, så tänkte vi att det skulle vara skönt med lite organisation. Dessutom strök jag första varvet med lackbets på bordsskivan. Den kommer bli fin.

Helgen
Så kom fredagen, idag var dagen för trippelaktiviteter, jobba, svärmor och gig.
Det var jättemysigt att träffa kära svärmor direkt efter jobbet, tryffelNisse fick vara hos oss medan vi gick ner på Mickel Räv och käkade och pratade. Trevligt!

När vi ansåg tryffelNisse var lagom trött, gick vi hemåt, plockade med oss skivorna och for in till Rocks och lirade. På vägen in träffade vi Z för första gången på 1½ år. Mycket roligt!
Giget var roligt, även om det var lite folk, sånt som händer under december med alla julbord och allt annat som händer. Den Bestämda var också där, så kul att träffa henne!

Fick ett tips på ett band av en kille som alltid står och diggar järnet på våra gig, men aldrig önskar något, han sa "men, varför ändra på hundra procent perfektion, jag behöver aldrig önska när ni spelar".
I alla fall, Dimhöljd ska jag försöka hitta något någonstans att köpa. Det kan vara svårt då de lade ner 2005 och bara släppt två fullängdare i 300 ex. Deras bolag finns heller inte kvar.

Igår stannade jag hemma och var mer eller mindre död, inte förrän jag lagt ett nytt lager lackbets på bordet piggnade jag till. Mycket underligt, man ska ju liksom bli väck av sånt?

Idag vaknade jag klockan tolv av kaffedoft.
Najs.
Har också hunnit reta mig på självmordsbombaren - inget av det han stod för är i Islams namn, jävelidiot!

Senare blir det en tur till Ume för lite montage.


Njut av de små glädjeämnena i livet, då blir de stora så mycket större och det blir lättare att förtränga det negativa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar