tisdag 28 december 2010

Jobba, jobba, jooobba och lite jul

Lite Jul
Juldagen och annandagen spenderades i hemmet till hundra procent.
Tanken att fara ut till Skägget och Blomma kom på skam när de faktiskt kom hit och visade upp det fina lilla underverket! Oj, så söt jäntan är! Herr Myrkheimr såg alldeles livrädd, men lite småstolt farbroderlig ut när han väl vågade hålla det lilla livet.
Så fin familj det där är.

Jobba sig lite
Jajjemän, här ska jobba, jobba, jooobbas i romjula og over nyttår!
Jag har faktiskt inget emot det, det är riktigt skönt att ha något att skylla på för att liksom småslippa festhetsen på nyårskvällen. Jag har i och för sig haft trevligt de gånger jag varit iväg, men jag tror jag är mest hemmakär en dylik afton. Att jag haft ont - inte så mycket leder denna gång - i över en månad är lite oroande också. Bättre vara hemma än borta.
Jouren är faktiskt en bra grej, man känner att man gör lite nytta, nått jag nästan-känt-på dagarna före jul och nu efter. Jobbat intensivt har vi gjort, för att den jag avlöste skulle slippa på sin vecka. Mycket skönt.

2 kommentarer:

  1. Det kommer säkerligen att bli en riktigt mysig nyårsafton. :)
    Det är dock mindre bra med smärtan. Hoppas att du vaknar upp pigg och kry som en liten lärkmört i morgon.

    SvaraRadera