onsdag 1 september 2010

Onsdagsshopping

Efter en period av extremt bristande shoppinglust, råkade jag gå förbi The Shirt Factory på Götgatan idag och där hittade jag äntligen den långärmade, gröna och figursydda skjorta jag letat efter så länge!
Dyr var den, och snygg, men jag är så värd den, den är tydligen designad av nån Linnéa Braun - "Linnea Baun är den guldknappsbelönade designer som ägnat lång tid åt att skapa skjortor med perfekt passform. Väldesignade plagg av hög kvalitet ligger oss varmt om hjärtat.".

Passade alldeles utmärkt till mina "Converse Chuck Taylor All Star flight jacket army green"eller vad de nu heter, de matchar i alla fall min Alpha-jacka.

Gick förbi den trevliga affären Reference Audio, och såg där en finfin vinylskivspelare, som skulle passa jättebra här hemma, när skivhylledjävulen blir färdigsnickrad nån gång av Snickarn.

Info från ReferenceAudio
"Pro-Ject RPM 1-3 Genie inklusive Ortofon 2M Red
Instegsmodell med Remdrift från Pro-Ject. Ortofon 2M RED Pickup. S-formad tonarm i aluminium. Motor helt separerad från Chassi.

Pro-Jects droppformade skivspelare är en följd av radikalt nytänkande och finns i en rad olika utföranden. Här hittar man allt ifrån den spännande RPM5 till den lyxiga RPM10, Pro-Jects allra mest påkostade modell.

Skivspelaren är förmonterad med Ortofon 2M Red pickup.
"
3300 där, 2600 på andra ställen!
Fast det är nog bättre att kolla priser lite, då den finns i många olika prisklasser, det går bl.a. att läsa om den här:


Vi vill nog ha Skivhylledjävulen klar innan vi ens funderar på annat, Herr Myrkheimr och jag, så vi kan börja trivas ännu mer här i lägenheten.


Förresten
Förra veckan satte vi om lånen och betalade ner lite på dem, mycket glädjande!
Dessutom köpte vi biljetter till en uppsjö spelningar i höst - det börjar med JustD på onsdag, sen CloseUp-båten, Marduk, Deströyer666, Sagh & Enslaved, SwedenRock-båten, flyg till Eindhoven mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar