söndag 5 september 2010

Social träning och spelning

Det var så det kändes,
igår alltså, har inte riktigt varit ut på riktigt i stan på många månader känns det som.
Herr Myrkheimr och jag tog på oss partystasserna och min jourväska och blev upphämtade av Taxi för att fara till honom på förpanna.
Mycket trevligt var det, och alla verkade vara på ett alldeles strålande humör.

Sen var det dags. Ut skulle vi.
lokal
där andra vistades, både kända och okända, nära, kära och mindre kära. Kändes nästan som att gå på en anställningsintervju. Tur jag hade jouren att skylla på för att inte behöva ränna runt och heja hej vilt. Jag kunde sitta på min plats, prata med de jag ville och bara vara. Där var andra där som hade samma känsla. Skönt att inte vara ensam om det, men det är tragiskt att man ska vara så folkskygg.

Angrepps spelning var visst bra, vi gick innan, men jag tror vi stöttade ändå.
Vi träffade Tysk1 och Tysk2, och Tysk3 var vän med dessa båda. Tysk3 är också sådär sjukt trevlig.
extreMMetal, Tuffastistan och CinderellaPete var där med. Gött att träffa dem.

Satan vilken värdelös lokal, gigutrymmet låg jämte toaletten, bakom två smala portaler, kanske tio-femton m2 att ha publik på. Personalen lämnade massor i övrigt att önska, lite trevlighet skadar väl aldrig? Att de inte LÄRT sig efter alla dessa år. Nu pratar jag Sugarbars barpersonal och ägare. Många klubbar har lämnat det stället efter få tillfällen, omöjliga att samarbeta med, har jag förstått.
Man anar ju ugglor i mossen.

Almost home away from home
Herr Myrkheimr och jag drog vidare till Rocks, mycket trevligt att komma "hem" igen.
Vi stannade en halvtimme och for sen hem.
Älskling "gåtränar" med mig omedvetet för att jag ska bli mindre folkskygg, komma ut ur isoleringen lite. Fint av honom! 

Snart kanske jag klarar en helkväll?


Repulsive
Såg i Målerskans blogg att favoritskivbutiken Repulsive tyvärr fortsätter sin verksamhet endast via nätet pga snåla musiklyssnare som inte KÖPER sin musik!
SKÄMMES!
Jag skäms lite också att jag inte varit där på ett tag, men annat har kommit i vägen.


Nej, nu fortsätter söndagsslappandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar