söndag 29 augusti 2010

Första arbetsveckan efter semestern

Den snurrade på i hundranittio, men nu har det varit helg, men ingen rast och ro för det förrän idag.

Jobbet
Det var skönt att komma in i vardagen igen, enbart ett irritationsmoment:
En budfirma hade levererat fem lite åbäkiga, men lätta, kartonger till dörren - precis så som de flesta budfirmor gör till företag - till porten, inte en cm längre. Jag såg kartongerna stå på trottoaren när jag gick ut och rökte, och leveranssedeln visade på att de skulle till vårt företag. Precis när jag börjar böka för att få upp port och få in kartongerna, som inte vägde mer än tre kilo styck, kommer fyra-fem kollegor, jag hejar och ber om hjälp och de säger "nej"! De kan ju bli blöta i håret.
Dessa herrar gymmar och tränar för att vara i form, men att lyfta kartonger på en gånger en halv meter klarar de inte. De ber inte ens om ursäkt när jag förklarar för dem hur det ligger till med andra budfirmor än IKEA. Om de äskar på leverans eller liknande kommer deras ärenden hamna sist.

Annars flöt arbetsveckan på i lagom hastighet, ser fram emot en ny arbetsvecka med jour från tisdag till tisdag.

Helgen
Hann vara hemma i en och en halv timme innan vi skulle iväg, det är ju ok, synd bara att jag hade sån sjuk ledvärk att jag inte hade speciellt mycket ork.
Trevligt var det ända tills det började tjatas om utgång och att det inte passade med vare sig det ena eller det andra stället och taxi hit och dit när tunnelbanan är tre minuter bort.
Spelar egentligen ingen roll, eftersom jag sa "Hej, jag går hem nu eftersom jag har ont".
Hjärtat fortsatte ut, och jag myste i soffan.

På lördagen for vi på en inflyttningsfest hos den Glada med make. Fantastiskt fint hus hade de!
Jättetrevligt var det! Jag trivdes, och älskade Herr Myrkheimr trivdes. Värdparet underhöll och vi underhöll oss själva,. en alldeles rolig, mysig och lagom fest.

Som vanligt for hjärtat på match idag, jag insåg precis att jag borde lärt mig planera in annat då han har match, eftersom han alltid är iväg till sent.
Nästa gång tar jag nog en dagstur till vänner i Märsta eller liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar