onsdag 22 september 2010

100

inlägg har det blivit.
Funderade lite vad jag skulle skriva om, men efter helgen och dagens shopping verkar det ganska självklart.

Skivor
Har ju en del, och fler lär det bli, skivhylledjävulen ids jag inte diskutera ens.
För ett tag sen fick jag veta att Repulsive skulle lägga ner som fysisk butik, och tyckte det var lite sorgligt, och hade väl inte förstått riktigt hur sorgligt det är.
I början av veckan var Herr Myrkheimr och jag in där och jag blev helt tagen och klarade knappt av att leta.
Det är så sorgligt!
Idag provade jag gå in där själv, handlade några skivor, fick visst ihop tolv, men kunde ha köpt mer, om det inte varit så tungt. Stod och stammade och var tyst och stirrade. Försökte vara hurtig, men misslyckades och beklagade igen, både mig och repulsivemannen.
Riktigt jobbigt och sorgligt är det.
Visst, Repulsive,se kommer ju finnas och leva vidare, men det är inte samma sak som att bläddra fysiskt, att shoppa skivor på webben.
Får fortsätta prova stötta de fysiska affärer som trots allt finns kvar.


DJ-gig
Det var ett tag sen, jag minns faktiskt inte när vi spelade på Rocks senast, men nu var det dags.
Jisses vad nervös jag var innan, och jisses vad roligt det var!
Några goa saknade vi ju, men många var där. Det verkade som de flesta trivdes. Creddade blev vi också. Kvällen kändes alldeles för kort, vi hann inte ens med hälften av det vi ville spela.
Så känns ett bra gig efteråt - man vill att kvällen inte ska ta slut.
Herr Myrkheimr skötte sig med bravur!
Han har blivit så duktig så han får fortsatt anställning som evig sidekick, hoppas han går med på det bara. Vi kompletterar varandra bra i båset, han har pejling på det jag inte har koll på och tvärtom.
Det är skönt att vara två när man spelar, man hinner andas, man hinner vara social, man hjälps åt, i och för sig kan man inte vara lika diktatorisk med musiken, men det gör faktiskt inget.


Kärleken
i Den Magiska Tårtan blomstrar som aldrig förr.


Gig
Roky-biljetter har vi också köpt, och den 30 september ska vi prova få tag på Iron Maiden-biljetter.


Stugan

eller lantstället, är det stället där jag i fredags plockade mitt livs första kantarell. Lät smörsopparna och blodriskorna stå, då det var byst med sånt, och vi skulle iväg med Herr Myrkheimrs underbara familj och äta på Waxholms Hotell.

En fantastiskt fin fredag var det.


Svamputrustning

Har idag införskaffat svampkorg och svampkniv, kompakt självklart, dessa
i tillägg till mina fina St Pauli-gummistövlar och ett portabelt
regnställ, gör att jag är rustad för att när som helst gå ut i
skog och mark och äntligen andas friskluft och
eventuellt få med mig svampar
Svampset
St Pauli-gummistiefeln








 Lev idag, imorgon är det för sent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar