söndag 13 februari 2011

Födelsedagsspelning

Som vanligt numera verkar det som alla fyller år hej vilt hela tiden.
Denna gång var det Ume's tur att fira.

Började dagen med tvättstuga och andra förberedelser, sen var det dags att käka på en grek på söder där de tydligen inte hade något riktigt kök - köper de in halvfabrikat? - men det var trevligt, och lagom avslappnat.

Så var det dags för spelningen i Läckerbitens källare och vi möts av att där saknas en spelare! Den var visst "trasig", varför krögaren inte upplyst om det vid bokningstillfället är obegripligt och varför han inte lagt pengar på att köpa en ny är än mer obegripligt. Anläggningen i övrigt sjunger också på sista refrängen.
Han föreslog att jag skulle DJa med pauser, spela en låt i taget, men för helvete, det går ju inte! Blandskivor spelar jag heller inte, det blir ingen känsla då. I så fall kan man ju lika gärna dra på Bandit?
Så gör man inte om man ska ge någon en spelning i födelsedagspresent.
Fy för bövelen för sånt beteende från krögare!

Det fanns inget annat att göra än att hyperventilera lite och faktiskt föreslå att jag skulle fara hem och hämta en spelare. Hade jag vetat detta från början hade jag ju tagit med mig den på en gång.
Likrullaren, Vain och Karlstad bidrog till taxiresan tur och retur, hade inte råd själv.
Underbara människor, de räddade kvällen!
Det blev en fin kväll med många bra människor närvarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar