söndag 13 februari 2011

Pyssel

Eller alltså, inte mitt pyssel, mer älskade Herr Myrkheimr. Han har snickrat, sågat, filat och monterat som en galning i hobbyrummet och resultatet blev mycket bra.
Personligen har jag inte gjort något speciellt mer än sedvanliga diskar och annat tråkigt. Har varit svårt att sy eftersom händerna varit utmanade.

Jomenförresten!

Skivhylledjävulen börjar närma sig mållinjen!
OJ, vad roligt det är, och vad glad jag är för det!
Vi hade äntligen tid samtidigt Snickarn, Herr Myrkheimr och jag och stod i snickeriet en hel kväll och grejade.
Herr Myrkheimr borrade hål, och jag och Snickaren stod och mätte, stiftade och klurade.
Träbitarna är nu klara för lack!
Bad också få spillbitarna lackerade, då jag kommer sätta ihop en hylla av dem också, en sybordshylla som skall stå bakom ett nytt sybord som jag tänker köpa endera dagen.

4 kommentarer:

  1. Men så härligt! Prisad vare skivhylledjävulens födelse!

    Ang dagis och rivsår så kom inga nya sår nu tors och fre så vi får hoppas att det är slut med tjafs nu.

    SvaraRadera
  2. Då den är utavlad och sammansatt är ni högst välkomna att beskåda underverket!

    Ah, bra, jag ska kolla i vilket fall. Det ska inte vara så.

    SvaraRadera
  3. Det gör vi gärna! Om det bjuds på kokkaffe förstås :)

    SvaraRadera