tisdag 19 oktober 2010

Pyssel och umgänge

Helgen som var och veckorna som varit före och efter kryssningen har inneburit en hel del
socialt umgänge, mys och pyssel
Mycket intensivt har det varit, så jag börjar med den senaste helgen och tar resten av veckorna i ett annat inlägg, där både spelningar och annat behandlas. Kanske.

I fredags
hade vi ordentlig myskväll, jag blev bjuden på middag av älskade Herr Myrkheimr på lokala haket Räven. Mycket angenämt. Vidare fortsattes kvällen med ett avsnitt av Oz. Igen. Mycket mysigt.

I lördags
for jag till Den Glada som har blivit med blomlökar, närmare bestämt 300 stycken. Vi satte igång och rensade och intensivplanterade, medan hon glatt berättade om planer för trädgården och senare gled vi in på lite allvarligare ämnen. En givande eftermiddag i finväder.
Kvällen spenderade jag nedbäddad i soffan. Min hjärna behövde visst lite vila efter de senaste veckornas arbete och fritid.

I söndags
for vi ut till Den Bestämda och hennes underbara Lilla Eld. En alldeles underbar liten bestämd dam på 2½ år, som alldeles bestämt bestämt sig för att hon gillar oss, allrahelst Herr Myrkheimr, och det visar hon med all önskvärd tydlighet. Hon hade väckt den Bestämda flera gånger och eklaterat att vi skulle komma Den bestämda och jag fikade och pratade, samt blev indragna i deras lekar.

Efter det for vi till Bjulekollektivet för lite angenämt häng och surr.


Igår, måndag
har jag fått ett av projekten jag diskuteras i våras i box!
Handdukar är sorterade efter storlek och linneskåp och byrå har rockerats lite på sitt innehåll - lakan och liknande är logiskt nog placerade i sängskåpen och handdukar i byrån, sorterat efter storlek, sådana som kan ges bort och sådana som kan användas som skur- eller meckardukar.

Så kom älskling hem ganska sent, och det var det bästa på hela dagen igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar