lördag 23 oktober 2010

Lördag, fullmåne, fotboll och inflyttningsfest

Vaknade först 0700 men beslutade mig för att somna om, då jag har de i rubriken omnämnda sysslorna framför mig. Vaknade vid tio (?) och Älskade Herr Myrkheimr försåg mig med en kopp kaffe.

Ser fram emot den här dagen:
  • Säsongshemmamatchavslutning för mitt älskade Hammarby på SöS
    Det kommer bli kallt och uschligt, eftersom snön fått för sig att titta fram, men som vanligt finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Där kommer vara fina vänner och andra på plats, och matchen gäller egentligen ingenting, bara få en vinst för att avsluta snyggt.
  • Inflyttningsfest långt norrut för en kär vän
    Han har flytt Årsta för en villa i Åkersberga. Det blir en lång tur ut, men det blir astrevligt när vi väl kommer dit, eftersom de som kommer vara där är asgoa.
  • Fullmåne och inte gå ut på krogen är det bästa!
    Man slipper alla idiotjävlar, eftersom de tydligen tror att de måste vistas ute och förpesta tillvaron för resten av mänskligheten. Vi har ju valt att umgås med bra folk inomhus på kvällningen.


En riktig myslördag blir det
Kall men ändå varm, långa restider med ändå trevligt, mycket folk med några fina!
Hoppas älskade Herr Myrkheimr glömt bort Farstashopping och hellre spenderar de få timmarna som är kvar innan match med mig hemma i den Magiska Tårtan.

3 kommentarer:

  1. Farstahopping? Vadå? Det har jag förträngt.

    SvaraRadera
  2. Bra att du glömt hopping, hoppas du glömt shopping med:)

    SvaraRadera
  3. Hoppa Farsta låter som en bra idé. ;)

    SvaraRadera