lördag 13 mars 2010

Vår, viljor och verklighet?

Nu är det tidig vår, eller snarare förvår. 
Det är nu man ska göra en massa saker, börja med det man tänkte börja med redan på nyåret, börja med de planer och projekt man planerat, drömt om och skissat på.

Känner hur det kliar i fingrarna att börja plantera lite på balkongen. Vissa växter ska man visst förplantera redan i februari - får köpa dem som färdiga plantor istället.
Krukor, blomlådor och blomlådehållare ska köpas, jord och lecakulor införskaffas, en spaljé ska lackas och växter ska väljas. Vi har pratat om klätterrosor, smultron, dill och gräslök. Det blir nog jättefint. Herr Myrkheimr har finfina idéer.
Vi måste komma till skott och skaffa en markis också. Frågan är om det blir en motordriven eller handvevad.

Äntligen har vi kommit till beslut om att verkligen byta snickare, nu ska vi bara komma till skott och få ett prisförslag och leverera ritningen. I och med beslutet att byta hantverkare - den förra har på ett år inte lyckats leverera - kom vi fram till en massa andra planer också.
Snart kommer skivorna få ett passande bo, riggen få ett lagom bord, och hemarkiv samt starka drycker en mer passande placering och, framförallt, vi får möjlighet att sätta dyrgriparna på display!
Dags att lämna in våra fina bilder på inramning också, de blir finast på väggen och inte som dammsamlare på en hylla.

Att vi äntligen snart kommer iväg på en gemensam semester alldeles ensamma kommer vara välkommet! Oslo, en stad jag älskar, saknar och gärna besöker, perfekt att vara där en vecka på våren.
Kommer försöka hinna visa de bästa sidorna av staden för min älskade Herr Myrkheimr, en riktigt romantisk stad är det. På köpet kanske han får visa min kära väninna sina inredningstalanger, hon har uttryckt önskemål om hjälp med detta.

Mina ryggtavleplaner har kommit väldigt långt. Har fått mig en konsultation, antal timmar beräknade, och tider bokade. Nu är det bara kompositionen som ska filas lite på. 35-50 timmar kommer jag spendera på den. Om jag inte fegar ur.

Just ja, ska visst börja träna också, för att rädda mig själv från ständigt ryggskott. gummiband inköpta. Gym är uteslutet.

Vår, vilja och verklighet, som sagt. Vad kommer inträffa och vad kommer inte ske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar