torsdag 25 mars 2010

Semester, Oslo, nära, Inferno, älskling

Äntligen semester
Det har varit ett långt och intensivt år, senaste vinterhalvåret har varit extremt. Död, hög arbetsbelastning, begravningar och bouppteckningar blandat med hög arbetsbelastning har sugit massor med must ur mig.
Herr Myrkheimr och jag har inte haft ledigt tillsammans eller fått rått om varandra alldeles själva och njuta av varandra. Äntligen får vi göra det.

Oslo

Det är mitt andra hem, jag mår bra av Oslo och trivs där och längtar dit när jag inte är där. Det är vackert, lagom stort, trivsamt och har världens bästa musikscen. Jag har haft några av mina bästa år i livet där, Oslo och människorna jag hade runt mig har bidragit till den jag är idag. Några av dem har jag runt mig fortfarande, varav två är mina närmaste vänner - den där långa (med familj), och en av mina bästaste väninnor - hon bor i Oslo.
Hon är en fantastisk människa som såg till att jag kom in i Oslo väldigt bra när jag flyttade dit, hon tog mig under sina vingar när jag blev hemlös pga en brand, hon lärde mig den mest fantastiska svorskan som finns.
Fantastisk kvinna som inte förstår vilken stor människa hon är.
Den där långa är en trygg bror och bästa vän, vis och barnslig, varm och cool. Pålitlig.
De är sällsynta de två, och jag är glad att jag har äran att vara vän till dem.

Inferno 

Världens bästa inomhusfestival.

Älskling

Åren innan älskling var inte en bråkdel av vad det är idag. Herr Myrkheimr gör mitt liv fullt.
Längtar tills vi får vara vi och alldeles ensamma och jag får visa honom lite av min historia. vi behöver det. Ta hand om varandra och njuta av varandras sällskap.

3 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får massor av tid till att vara själva och rå om varandra, det är ni sannerligen värda. :)

    SvaraRadera
  2. Vi kommer få börja med att röja ur ett rum, men det gör inget.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om allt förutom ett. Inferno är blott den näst bästa inomhusfestivalen. Den bästa ska vi till om en månad. ;) Puss

    SvaraRadera