söndag 14 februari 2010

Magisk alla Hjärtans dag

Alla hjärtans dag.
Intressant fenomen det där.
Det är ett amerikanskt påfund, något man tagit fram för att hylla kommersialismen, påminna alla ensamma själar att det finns andra som har det bättre, upplysa kärleksglömska par att de faktiskt har nåt fint att fira.
Det spelar på det dåliga samvetet, det samvetet en människa oftast bär med sig. Det spelar på att man är en dålig människa om man inte köper nåt till sin själs älskade just denna dag.
Visst har jag köpt lite för att fira denna dag med min älskling, några ljus och ett par kakformar. Kakformarna kan jag använda senare också, inte bara idag. Visst är jag ett offer för andras förväntningar att just vi ska hitta på nåt extraordinärt just idag.
I den magiska tårtan firas alla hjärtans dag varje dag.
Just idag blev det kaffe trakterat med brinnande hjärtljus som fick symbolisera hur Underverket satt mitt hjärta i brand, en evig låga som aldrig kommer slockna.
Som sagt, jag har alla hjärtans dag varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar