torsdag 15 juli 2010

Småsaker

Småsaker som kanske inte är så små ändå
En liten gåva från en kollega, ett vänligt ord från en vän, en varm blick från älskling kan ge lite tillfällig lättnad från sorgsamheter och smärtor.
Fick en liten fin tavla med en fin tanke "En av livets hemligheter: Det ordnar sig" har hjälpt mig genom dagarna nu. Vad sorgsamheter och smärtor handlar om ids jag inte ens prata om, men allt är fortfarande Magiskt i Tårtan, ifall nån misstänkte motsatsen.

Sy
Sydde färdigt min Immo-väska för ett tag sen. Oj vilken tid det tog, ca åtta timmar, handduksstygn genom tjock canvas och tjock patch. Mina fingrar var ihåliga eftersom fingerborgen sprätte plastbitar helt hysteriskt och jag var rädd att den skulle krascha helt.

Manikyr
Sötaste svägerskan och jag har länge försökt boka tid för manikyr och nu lyckades vi!
Hon valde ett tokrosa nagellack som passade henne alldeles lysande och jag valde ett grönt som jag blev alldeles kär i. Fint blev det!
Damen som la min manikyr var inte helt nöjd med mina fingertoppar och ihåliga naglar, men såg varför och tyckte de var OK trots det (tyg torkar ut).

Magtrakten
Japp, den har protesterat en del, den där magen, och jag fick 48 timmars karens.

Triptykon
Var fantastiska! Precis som det mesta i och vid klockorna.

Pannkakan
Såg till att vi hade det bra allihop, både Redtop, Revisorn, Hjärnskrynklarn, Herr Myrkheimr och jag.
Det var alltför längesen vi sågs, men nu. Oj, vad bra hon är!

Värmen
ÄNTLIGEN är den här! Som jag har saknat den! Jag njuter av tillvaron just nu! Perfekt temperatur är det.

Yard
Var som vanligt bra. Mysigaste festivalen ever! En riktigt fin hyllning till hädangångne Dio upplevdes där också.

Håret
Har blivit tuktat, fått ny färg och en pinne. Dags att gå över Herr Myrkheimrs barr nu tror jag bestämt.

Turister
Är inte så smarta, men rätt korkade.
Exemplet från idag är ganska talande:

-"Äskus mi, då jå nåou väl aj kän fajn månni ässäjnsh"
-"No"
Kackel på lokalt östasiatiskt språk uppblandat med svenska turisterna emellan, sen långsamt och lite högre:
-"DÅ JÅ NÅ VÄL AJ KÄN FAJN MÅNNI ÄSSÄÄJNSCH"
...-"No, I still do not know where you can find money exchange, I am sorry"


Den Långe och Kioskface
Har varit bra vänner, som vanligt. Magikeren är tillbaka - fortfarande glad över det!

Shopping
Har det blivit en del, kläder, skivor, bok samt en provdocka, en sån med rattar, ja alltså inte pattar, utan inställningsrattar. ÄNTLIGEN kan jag sy på riktigt, den ska bara monteras.

Odlingarna
Det växer så det knakar, paprikorna börjar blomma, och rosorna har drabbats av bladlöss som jag åtgärdade idag (och inte de fega spindlarna).

Det var väl det.

Kom ihåg att allt ordnar sig.

1 kommentar: