torsdag 15 juli 2010

Ensam hemma

var jag i tisdags
Herr Myrkheimr var på CL-match med laget som kommer från socknen som av enskilda anses vara Stockholms grund, medan andra anser det vara Botkyrka.


Shoppade
gjorde jag, efter en långlång start på veckan. Sjukt mycket att göra. Eller, jag tittade mest, och fick med mig en klänning, två blusar och två jobbkjolar. Behövs.
Strosade runt i lugn och ro utan stress oh fick en del idéer för syprojekten. Bra!

Passade på att ge mig själv både manikyr och pedikyr
Fötterna behöver nog överses av ett proffs, men så länge har de fått ett grönt lack som täcker de där krokiga bitarna som kallas tånaglar.
Självklart var det mer lack på själva tårna än naglarna, men det åtgärdades snart.
Händerna blev jättefina.
Lätt att hålla efter efter en proffsbehandling.

SjäLvkväll
Har en fin människa kallat det. Fast kanske med tunt L. Tjockt L passar liksom.
Njutbart var det. Vila.

Till slut
kom älskling hem. Det var underbart. Då hade jag fått nog av sjäLv.
Han hade också haft lite sjäLvögonblick på nån timme innan matchen, vilket han också behövde.

Ibland behövs ensamögonblicken

2 kommentarer:

  1. Kan du försöka förklara vad du menar med det första stycket?

    SvaraRadera
  2. Solna och Botkyrka kivas om vem som är Stockholms originalort.

    SvaraRadera