tisdag 1 mars 2011

I väntan på ryggstycket

kan man ju göra annat.

Började med riggbordet, en ekskiva som ska sågas, slipas och betsas innan den är redo för montage. Sagt och gjort, cirkelsågen fick jobba, slipmaskinen fick jobba, så pass att den rasade, sen fick handslipen jobba. Ja, jag slipade ett par varv för hand med ollika kornighet på slippapperen.
Första och andra lagret med bets kom på igår och idag, trots att jag var och är för trött egentligen både igår och idag. Det enda sättet att få det gjort är att göra det själv.

Ryggstycket får vi nog på fredag, tills dess ska nog betsningen vara klar, då är det bara två lager lackbets och ben som ska på plats. Vad fort det går om man får fingret ur!

Sladdar ja, de måste ju skaffas, ska koppla in rigg till stereo och datorer.
Ett nytt sybord också, så jag får lite myskänsla och lust att arbeta i syhörnet. Ska ju bygga en hylla till det bordet.


Ibland går det undan bara av farten utan att man tänker på det

1 kommentar:

  1. Jag hade börjat tro att skivhylledjävulen bara var en vandringssägen, kan knappt tro mina ögon. Grattis!

    SvaraRadera