söndag 13 mars 2011

Annat som hänt i väntan på ryggstycket

Det var ett tag sen jag bloggade, eftersom jag varit rätt slut och det har hänt en del sen senast. Det har varit så intensivt att jag missat alla revolutioner i medelhavsområdets arabländer, tsunami, jordbävningar, kärnkraftshaverier i Japan och andra världshändelser.


Tandläkaren
Som jag nämnt tidigare har mina tänder fått sig en rejäl törn och det kommer kosta i runda slängar tiotusen, och har fått en bettskena som faktiskt redan hjälpt mig med huvud- och käkvärk. Det är några besök kvar och det kommer smärta mycket, men det är det värt. Tänderna är bra att ha.


Shopping
Det var ett tag sen nu, men jag har faktiskt shoppat.

En tröja som är sjukt skön och kommer vara perfekt till sommaren.

Ett par stövlar, gröna och snygga.
Mycket användbara, lagom klackhöjd, passar till det mesta utom blåjeans kom vi fram till. Vi det är Kioskface, Herr Myrkheimr och jag.

Såg ett par schyssta sommarskor där på Zoe´s Shoes med, som kanske kommer inhandlas. Eller inte.
Spelning
Var på Magnum. Jajjemän. Det där gamla arenapowermetalhårdrockbandet.
Började med att dra direkt från jobbet till Bishops Arms för att träffa KioskFace och Kranförarn för lite mat och kaffe innan spelning. På väg till spelningen stannade vi till och dreglade lite över en spis http://www.stationnord.se/butiken/aga_spisen/spisar.htm  och fortsatte sen till Debaser Medis.
Publiken denna kväll var ett tvärsnitt av vad man kan se på Sweden Rock, fast mindre fulla.

Gwyn Ashton, http://www.gwynashton.com/ som öppnade kvällen var fantastiskt bra, så glada, så medryckande, så två och spelade ut Magnum.
Magnum hade turnépremiär och spelade, spelade och spelade, det tog aldrig slut någon gång, i över två timmar tror jag de höll på.
Visst, det var bra, och de låtar man ville höra blandat med en del nytt fick vi se, men jag och Kranförarn fick nog efter dryga timmen och drog hem, Kioskface stannade, lycklig som ett barn.
De skulle passa bättre på en festivalspelning.


Jordärtskockssoppa & jordärtskockspotatismos

har jag gjort. Mycket gott. Har aldrig gjort eller ätit det innan, inte hemgjort vad jag vet, men nu är det fixat.
Recept kommer senare. 


Lackat och betsat

Min DJ-rigg behöver ett lite mindre bord att stå på och vill att bordet skall passa bättre ihop med Skivhylledjävulen, så i väntan på ryggstycket har jag betsat och lackbetsat en massiv ekskiva i samma nyans som rumsbordet. Det kommer bli mycket bra.
Kvar att betsa och lacka är topp- och bottenskiva på ett vitrinskåp där vi ska displaya våra dyrgripar.


Allt detta plus lite planer om en eventuell jobbresa till Hyderabad i Indien, högt tempo på jobbet med Göteborg och semlor inbakat och lite till har gjorts sen senast, som hockeyn i Norrtälje i fredags, i väntan på ryggstycket. Detta ryggstycke är en väsentlig del i Skivhylledjävulens konstruktion.


Nu är ryggstycket äntligen här och det är dags att sätta igång.


Allt har ett syfte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar