måndag 2 augusti 2010

Semestermåndagmorgon

Arla morgonstund
Vaknade strax före sju, varför kan man undra?
Vet inte om det är för att jag är så glad för att jag faktiskt är ledig idag, helt ledig utan större planer än att se till att älskade Herr Myrkheimr faktiskt ska få lägga vantarna på ett Iron Maiden-öl, eller för att vi har lite att förbereda och shoppa inför vår tiodagars Tysklandsresa, eller för att vi ska ut till stugan i några dagar, eller jag ser fram emot att hänga faktiskt spendera lite tid med min älskade?
En till kopp kaffe, sen sätter jag fart på sötlöken.

Kiosken
fick sig ett besök igår efter matchen, denna gång utökades skaran av två ystra medbajare, äntligen var det lite vackra gröna färger på den dolda terrassen som vanligtvis domineras av svart.
Just ja, vi vann :)
I saw French people där också, och en britt. Skönt att de närvarande med.

Cykeltur?
Kanske jag lyckas få med Herr Myrkheimr på cykeltur bortöver Stureby. Dags att besöka Snickeridamen. Längesen nu, och orsaken är faktiskt katterna. Extremt allergena. Typiskt.

Just ja
Gårdagen var dagen för eventuellt missade flighter och missade tåg. M blandade samman tågtider, och tyskorna höll på missa tåget på grund av Skansen.

Enjoy!

2 kommentarer: