onsdag 18 augusti 2010

Inför roadtripen till Tyskland

Semestern var ganska strukturerat uppstyrd samt kaotisk.

Inför resan
Landade lite på lantstället och bevattnades å det grövsta av Sonisphere.


Stugan
Vi hade bestämt oss för att vi skulle fara ut på landet för att skrapa och måla huset, men det gick inget vidare då det fick för sig att regna.
Vi tog istället en promenad med Nisse och Söta svägerskan och umgicks med söta mamma.
Morgonen efter var det mest fuktigt så då var det heller ingen idé att skrapa och måla, vilket gjorde att vi tog tag i trädgården istället.

Mycket roligt, intensivt, muskler vi inte vi hade fick arbeta, men det blev ganska fint och Söta mor blev glad. Nisse hade under tiden världshistoriens största överskott på energi och tyckte vi skulle leka med honom med häcksaxar och annat i högsta hugg. Söt och totalt överenergisk jycke.


Sonisphere
Jag gav som tidigare nämnt mina bröder en varsin Sonispherebiljett i julklapp, och de kom ner med hundar och bodde hos en moster. På fredagen, efter att vi mött upp Den Långe och Guten för att byta biljetterna till armband, gick vi till KGB, där Kioskface höll hov, eller skulle hålla hov, och käkade och umgicks i några timmar. Vi orkade inte fara ut till Hjorthagen för att kolla Iron Maiden spela boll.  Kioskface dök upp som från ingenstans runt åtta och då gick vi självklart ner i källaren där Iron Maiden spelades tills det stängde.

Mötte även Skógurálfur och Schweizizskan. Mycket trevlig kväll, den äldre av mina älskade bröder trivdes som fisken i vattnet och hade en finfin kväll.
Jag började närma mig somnastadiet och tog mina bröder under varsin arm oc for hem, vilket enligt den yngre var i grevens tid. Den äldre var lite glad i hatten, uppenbarligen. Inte bra att vara väck första gången man är ute på egen hand i storstan.
Älskade Herr Myrkheimr stannade kvar en stund, eftersom han var i andra andningen.

Festivalen då
Den Långe och bröderna kom hit, och de delade Number of the Beast-öl med älskling.
Det var ganska mycket regn så jag plockade med mig regnponchos till ena brodern och älskling, den yngre hade självmant plockat med sig en egen, bröderna och en regntät jacka till mig.
Väl framme på plats, mötte vi Målerskan med broder. Trevligt.

Vi gick till området, kom in och hann se lite Anthrax innan regnet kom. Bröderna stod långt fram både under Anthrax och Slayer, jag och Den Långe hängde längre bak och Herr Myrkheimr tillbringade tid med Målerskan och hennes bror, andra vänner och bekanta i ölområdena.


Jag gjorde ett försök där inne, men folk är ju för bövelen utvecklingsstörda!
Går rakt in i en, även om man står på sidan. Jag blev förbannad och gick.
Fortsatte hänga med den långe, fick min regnjacka och en kram av älskling, som gick tillbaka in i de underdimensionerade öltälten som dessutom tog överpriser på allt.

Underdimensionerat med överpriser är nog ledordet för Sonisphere verkar det. På tok för mycket folk på för liten yta med för få merchstånd, matstånd med för höga priser och ohygienisk mathantering. Maten var asdyr och dålig dessutom.

Slayer och Anthrax gjorde bra shower, Iggy Pop och Alice Cooper såg vi på avstånd, och plötsligt fick jag mess från älskling att han satt på tunnelbanan efter messande fram och tillbaka om att vi skulle ses samt att jag, mina bröder och Den Långe ville hem.
Bröderna resonerade att det inte var värt lunginflammation att vara kvar på Maiden - dem hinnner man se vid nästa tillfälle.

Det positiva med allt vatten var att vi kom på att en extra presenning, lite regnkläder och extra insmörjning av kängor skulle vara bra att ha med. Sagt och gjort, efter en lång varm dusch, packade vi ner detta i tillägg till allt annat vi packat dagen innan.

Det var också skönt att hänga med bröderna och Den Långe.

Vatten är bra för växtligheten

1 kommentar:

  1. Det var trevligt att träffa dig också! Jag och broder M siktade dock på lunginflammationen, eftersom vi kom dit för Maiden och hade längtat sedan biljetterna släpptes, som barn före julafton. ;)

    SvaraRadera